Obsługa. Tu dowodzi kierowca.
ELECTROPILOT (AXION 800, ARION 600/500 i ELIOS).
Ciągniki AXION 800, ARION 600/500 i ELIOS są na życzenie nabywcy fabrycznie wyposażone w ELECTROPILOT. Ten zintegrowany z podłokietnikiem fotela lub prawą konsolą dżojstik steruje wszystkimi funkcjami ładowacza. Robi wrażenie ergonomią i komfortem obsługi.
ELECTROPILOT (ARION 400).
Dżojstik w ARION 400 znajduje się w prawym podłokietniku. Obok obsługi ładowacza czołowego można tu równocześnie sterować przekładnią QUADRISHIFT/HEXASHIFT. Nie trzeba zmieniać uchwytu przy zmianie biegów i wykonywaniu funkcji ładowacza czołowego, co stanowi istotną zaletę obsługi. Wraz z ergonomicznym kształtem i precyzją działania znakomicie sprawdza się w każdej pracy z ładowaczem czołowym.
FLEXPILOT (wszystkie modele).
Przez hydraulicznie sterowany blok zaworowy FLEXPILOT oferuje najwyższy komfort i precyzję pracy. W celu oszczędzania mocy i czasu nie ma konieczności korzystania z hydrauliki podczas opuszczania – ramiona ładowacza opuszczają się siłą grawitacji. Jeśli to konieczne, można w każdej chwili załączyć sterowanie dwukierunkowe poprzez przesunięcie dźwigni FLEXPILOT.
PROPILOT (wszystkie modele).
PROPILOT jest wielofunkcyjną dźwignią sterowania przez cięgna Bowdena zbudowaną do współdziałania z ładowaczem czołowym, znakomicie sprawdzającą się w pracy.
Działanie dźwigni obsługowej | Dżojstik do obsługi ramion ładowacza | Ustawiana ilość przepływu | Trzecia i czwarta funkcja | FASTLOCK i SPEEDLINK | Automatische Schaufelrückführung | Wybór kierunku jazdy | Elektroniczne wyłączanie dżojstika |
ELECTROPILOT (AXION 800, ARION 600 / 500) | □ | □ | □ | □ | □ | □ | □ |
ELECTROPILOT (ARION 400) | □ | □ | □ | □ | □ | □ | □ |
ELECTROPILOT (ELIOS) | □ | □ | □ | □ | – | – | □ |
E-PILOT S (wszystkie modele) | □ | – | □ | □ | □ | – | – |
FLEXPILOT (ARION 400) | □ | – | □ | □ | □ | □ | □ |
FLEXPILOT (wszystkie modele) | □ | – | □ | □ | □ | – | □ |
PROPILOT (wszystkie modele) | □ | – | □ | □ | □ | – | □ |
□ Dostępne – Niedostępne
Najwyższa jakość aż do detali.
SHOCK ELIMINATOR.
SHOCK ELIMINATOR – akumulator wypełniony azotem absorbuje uderzenia i chroni ciągnik, operatora oraz ładowacz czołowy przed wstrząsami. Wynik to mniej zmęczenia, większa koncentracja i wyższa efektywność przez cały dzień. Do specjalnych zastosowań można po prostu wyłączyć SHOCK ELIMINATOR.
Zawór bezpieczeństwa.
Dzięki opcjonalnemu zabezpieczeniu siłowników podnoszenia i przechylania zawory bezpieczeństwa dbają o pozbawione ryzyka przebywanie na platformie roboczej1. Zawór zostaje zwolniony tylko wtedy, gdy na przewód działa aktywne ciśnienie. Przy przerwaniu dopływu ciśnienia zawór zamyka się automatycznie, co zapobiega niekontrolowanym ruchom wahacza.
1 Przy pracy ładowacza czołowego z platformą roboczą należy uwzględniać przepisy obowiązujące w kraju użytkowania.
Duża pojemność.
Dzięki dużemu kątowi nabierania na wysokości podłoża wynoszącemu 47° i 52° narzędzie osiąga wysoką pojemność ładunkową przede wszystkim dla materiałów sypkich. Dodatkowo maksymalny kąt nabierania zwiększa się o 10% w modelach FL i FL C od wysokości 1,2 m. W ten sposób jeszcze lepiej unika się strat materiału.
Warunki pracy jak w świetle dziennym.
Reflektory robocze LED wbudowane w modelu FL∘C skutecznie oświetlają obszar roboczy, zmniejszając jego zacienienie i umożliwiając bardziej precyzyjną pracę.