Jeszcze lepsza kontrola z ISOBUS i ICT.
Takie, jak trzeba.
Przenośny wyświetlacz CLAAS oferuje elastyczne rozwiązanie dla systemów kierowania oraz ISOBUS. W zależności od sezonu, terminal można wykorzystywać także w innym ciągniku lub samobieżnej maszynie żniwnej. ARION 400 można wyposażyć dokładnie w to, czego oczekuje użytkownik:
Terminal S10:
- Terminal z ekranem dotykowym 10,4" o wysokiej rozdzielczości
- Funkcje prowadzenia oraz ISOBUS
- Prezentacja obrazu do czterech kamer
Terminal S7:
- Terminal z ekranem dotykowym 7" o wysokiej rozdzielczości
- Funkcje prowadzenia
- Aplikacja EASY on board.
Nowa aplikacja mobilna EASY on board pozwala sterować wszystkimi dołączonymi urządzeniami zgodnymi z ISOBUS za pomocą tabletu1. Dodatkowo dla większego komfortu można zaprogramować przyciski funkcyjne tak, jak w każdym innym terminalu ISOBUS.
1 Urządzenia iPad Apple z systemem operacyjnym iOS 9 i wyższym. Szczegółową listę urządzeń można znaleźć w opisie aplikacji EASY on board w sklepie Apple App Store. Warunkiem nawiązania połączenia z przyłączem ISOBUS w kabinie jest CWI (CLAAS Wireless Interface).
- Sterowanie maszynami ISOBUS.
Do przyłączania maszyn sterowanych przez ISOBUS z tyłu ciągnika znajdują się odpowiednie gniazda. Kolejne przyłącze w kabinie może być przeznaczone dla terminala ISOBUS. Obsługa maszyn odbywa się przez prezentację specyficzną dla każdej z nich. Dzięki kompatybilności ISOBUS można agregatować ciągnik z maszynami innych producentów i obsługiwać je terminalem S10.
- Przyciski funkcyjne.
Modele ARION posiadają cztery przyciski funkcyjne, które można zaprogramować na kolorowym ekranie CIS różnymi funkcjami. Aktualne przyporządkowanie można sprawdzić w dowolnym momencie w oknie wskazań wyświetlacza CIS. Zaprogramowanie odpowiednich funkcji następuje przez terminal S10 lub inne terminale ISOBUS. W ten sposób każdy operator ma możliwość indywidualnego dostosowania obsługi ciągnika.
- ARION 400 – zgodny z AEF.
Agricultural Industry Electronics Foundation (AEF) jest instytucją złożoną z około 150 przedsiębiorstw, związków i organizacji. Jej celem jest ujednolicenie standardów rozwojowych elektronicznych systemów techniki rolniczej, jak np. komponenty ISOBUS. Pod uwagę brana jest przy tym nie tylko norma ISO 11783, lecz również opracowywane są wytyczne uzupełniające AEF. ARION 400 spełnia wymagania funkcjonalne ISO UT 1.0, TECU 1.0, AUX-O oraz AUX-N dla dołączanych urządzeń ISOBUS.
- CLAAS TELEMATICS:
TELEMATICS pozwala na sprawdzenie informacji o swojej maszynie zawsze i z każdego miejsca. Zgromadzone dane są regularnie wysyłane do serwera TELEMATICS. Daje to użytkownikowi oraz upoważnionym przez niego pracownikom serwisu możliwość obejrzenia i oceny istotnych informacji przez internet.
- Poprawa przebiegów roboczych: analiza czasu pracy
- Optymalizowanie ustawień: zdalny nadzór
- Uproszczenie dokumentacji: zbiór danych
- Oszczędność czasu serwisu: zdalna diagnostyka
Maszyny wysyłają poprzez GSM współrzędne GPS oraz dane dotyczące wydajności i komunikaty do serwera sieci TELEMATICS. Dane te można wywołać przez internet w biurze przedsiębiorstwa lub partnera serwisowego.
Zawsze na właściwym śladzie. Systemy prowadzenia CLAAS.
Wzrost jakości pracy.
Systemy prowadzenia CLAAS odciążają operatora. Pracują jako urządzenie naprowadzające bądź jako system w pełni kierujący ciągnikiem, automatycznie prowadzący go po optymalnym torze. Eliminują błędy i pokrycia przejazdów. Badania pokazują, że nowoczesne systemy prowadzenia oszczędzają aż do 7% kosztów paliwa, amortyzacji maszyn, nawozów oraz środków ochrony roślin.
System automatycznego kierowania GPS PILOT jest sterowany za pośrednictwem dotykowego ekranu terminali S10 i S7. Wyróżnia je prosta obsługa i przyjazny interfejs użytkownika.
Automatyczne prowadzenie także na uwrociach.
Funkcja AUTO TURN przejmuje manewry zawracania na końcach przejazdów. W terminalu wybiera się kierunek nawrotu i kolejny ślad przejazdu, resztę załatwia system prowadzenia.
Sygnał korekcyjny według potrzeb.
CLAAS ma własną ofertę systemu zestawionego tak, że można go w każdej chwili rozszerzyć. Dotyczy to w równym stopniu technologii terminali jak i wszystkich istotnych sygnałów korekcyjnych.Dla większej elastyczności i możliwości roboczych systemy prowadzenia CLAAS mogą współpracować z systemami satelitarnymi GPS i GLONASS.