Prawidłowe balastowanie zwiększa efektywność.
Balastowanie oszczędza paliwo.
Zbyt często praca odbywa się ze zbyt dużym ciężarem. Nadmierny balast nie dodaje jednak mocy pociągowej, lecz tylko zwiększa zużycie paliwa. XERION można precyzyjnie i łatwo balastować stosownie do każdego zastosowania. Płyty o masie 400 kg można szybko przekładać i mocować szybkozłączem.
Trzy wskazówki dotyczące balastowania.
- Najmniej jak to możliwe – ale tyle, ile potrzeba
- Im większa prędkość jazdy, tym mniejsza konieczność balastowania
- Praca na polu powinna odbywać się z poślizgiem kół wynoszącym średnio ponad 6% – w przeciwnym razie balastowanie ciągnika będzie zbyt duże
Balastowanie przodu.
Masę XERION można zwiększyć z przodu obciążeniem 3400 kg. Obciążnik bazowy waży 1800 kg i może pomieścić nawet cztery płyty o masie po 400 kg. Jest on dostępny dla podnośnika przedniego lub w wersji montowanej na stałe.
Balastowanie tyłu.
Tył XERION można również balastować obciążeniem 3400 kg. Montowana na stałe płyta podstawowa ważąca 200 kg zapewnia miejsce dla ośmiu płyt po 400 kg. Można je szybko dołączać i odłączać, korzystając z ładowacza teleskopowego, kołowego lub przedniego.
Maks. prędkość jazdy z pełnym obciążeniem | Maks. niezbędna masa pojazdu (włącznie z pionowym obciążeniem dołączanego narzędzia w t) |
8 km/h | 24 t |
10 km/h | 22,5 t |
12 km/h | 18,5 t |
Przed rozpoczęciem pracy należy oszacować prędkość jazdy z maszyną roboczą. Jeżeli np. zwiększy się masę do jazdy z prędkością 8 km/h, a potem pracuje z prędkością 12 km/h, nadmierne obciążenie maszyny wynosi niemal 6 t. Konsekwencją jest zauważalny wzrost zużycia paliwa.